F.A.M.A JUBILATKA OD MALUCHA DO SENIORA



PL |  EN

ZACZAROWANE DŹWIĘKI

 Niedzielna propozycja dla dzieci – wzniecamy pasje

Coś dla ducha i coś dla ciała, smaczki i dla uszu i dla podniebienia – to nasza propozycja na rodzinne przedpołudnie w niedzielę 20 lipca. Zapraszamy na koncert dla dzieci połączony z warsztatami… cukierniczymi. Czeka nas miłe spędzenie czasu z ciekawą, nie tak częstą w programach, muzyką i próbą wzniecenia dziecięcych pasji. Zaprosiliśmy do tego nie byle kogo, bo artystki – pasjonatki swego zawodu, nieustannie poszukujące możliwości rozszerzenia artystycznej drogi. Harfistka Agnieszka Kaczmarek-Bialic przedstawi swoją własną kompozycję. Flecistka Alicja Molitorys jest kolekcjonerką ludowych fletów z różnych stron świata i to nie tylko zbieraczką, bowiem stara się zgłębić tajniki gry na każdym ze zdobytych instrumentów. W części „dla ciała” niedzielnego spotkania również spotkamy wielkich pasjonatów, naszym partnerem zgodziła się bowiem zostać kultowa Kopalnia Cukierków.
Zapraszamy.

20 lipca, niedziela godz. 11.00
Fermata caffè i patio, Filharmonia Śląska (IV piętro)
Koncert dla dzieci: Zaczarowane dźwięki – flet i harfa
połączony z warsztatami cukierniczymi
Agnieszka Kaczmarek-Bialic – harfistka
Alicja Molitorys – flecistka
Jolanta Schmidt – prowadzenie
Program:
Ian Clarke – The Great Train Race
Tamezo Narita – Hamabe no Ute (Na plaży)
Kosaku Yamada – Sakura (Kwitnąca wiśnia)
Michio Miyagi – Haru no Umi (Wyprawa łódką po morzu)
David Watkins – Taniec ognia
Bernard Andres – Algues (Wodorosty)
Witold Lutosławski – Trzy fragmenty
Agnieszka Kaczmarek-Bialic – Bajka
Jacques Ibert – Antracte
Greensleeves – tradycyjna melodia angielska
Alan Menken – melodia z filmu Pokahontas

Agnieszka Kaczmarek-Bialic
harfistka
Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie harfy B. Lutak-Modrynić (dyplom z odznaczeniem) oraz Hochschule fuer Musik we Freiburgu (Niemcy), gdzie studiowała pod kierunkiem Ursuli Holliger. Brała udział w wielu międzynarodowych kursach interpretacji muzyki harfowej prowadzonych m.in. przez C. Michael (Francja), U. Holliger (Szwajcaria), S. McDonald (USA) oraz E. Szmyt (Polska/USA).
Stypendystka fundacji Helene-Rosenberg-Stiftung (Freiburg) oraz Alfred-Toepfer-Stiftung (Hamburg).
Uczestniczyła w wielu międzynarodowych festiwalach muzycznych m.in. w Wilnie, Bratysławie (Melos Ethos), Warszawie (Warszawska Jesień), Krakowie (Forum Młodych Kompozytorów, Młodzi artyści w Krakowie, Niemiecko-polskie sympozjum harfowe), Katowicach (I Międzynarodowy Festiwal Harfowy) i Bytomiu (Festiwal Muzyki Nowej).
Występowała jako solistka z Kammerorchester Freiburg, Kammerorchester Bad-Krozingen, Johannis Kantorei Frankfurt, Śląską Orkiestrą Kameralną, Bielską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Kameralną Akademii Muzycznej w Krakowie oraz z Zespołem Muzyki Barokowej im. G.F. Telemanna.

Alicja Molitorys
flecistka
Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Katowicach w klasie fletu prof. Mariana Katarzyńskiego. Otrzymała stypendium ze Svenska Institutet na roczne studia w szwedzkim Malmö pod kierunkiem prof. Andersa Ljungar-Chapelon. Uczestniczyła w wielu kursach mistrzowskich w kraju i za granicą u wybitnych flecistów, m.in. Pierre-Yvesa Artauda, Alexa Stilla, Eleny Duran, Gorana Marcussona, Petera Lloyda.
Jest laureatką Konkursu Fletowego im. Alberta Coopera w Wielkiej Brytanii oraz stypendystką Oxford Flute Summer School.
Brała udział w ogólnopolskich oraz międzynarodowych festiwalach muzycznych m.in.: International Flute Festival w Stratford-upon-Avon, Warszawskiej Jesieni, Warszawskich Spotkaniach Muzycznych, Musica Polonica Nova we Wrocławiu, Melos-Ethos w Bratysławie, Aksamitnej Kurtynie w Krakowie, Festiwalu Muzyki Nowej w Bytomiu, Międzynarodowym Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej w Wygiełzowie, Poznańskiej Wiośnie.
Jako solistka występowała z orkiestrą Filharmonii Śląskiej oraz Ars Musicae. Jest pierwszą flecistką Orkiestry Muzyki Nowej, z którą nagrała płytę nominowaną do Fryderyka 2003 w kategorii muzyka współczesna. W roku 2005 brała udział w polskim prawykonaniu Repons Pierra Bouleza, które zostało uznane przez krytyków największym wydarzeniem artystycznym podczas festiwalu Warszawska Jesień. W czerwcu 2010 utwór Lidii Zielińskiej – Siedem wysp Conrada w wykonaniu OMN wyróżniony został w Lizbonie na 57 Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów.
Wraz z Aleksandrą Batog (altówka) oraz Agmieszką Kaczmarek-Bialic (harfa) tworzy trio harfowe (Taratto) Lorien, z którym wielokrotnie występowała od roku 2004, m.in. na Litwie (Wilno), w Turcji (Ankara, Stambuł), Toruniu, Krakowie, Łodzi, Bielsku-Białej i wielu miastach Śląska. Koncert prawykonań utworów napisanych specjalnie dla zespołu był transmitowany przez Program II Polskiego Radia w ramach Festiwalu Muzyki Nowej w Bytomiu.
Od kilku lat kolekcjonuje flety ludowe z różnych kręgów kulturowych całego świata: od fletu prostego po flet arabski nay (ney) oraz chińskie flety bambusowe dizi i hulusi. Najnowszy nabytek to japoński, bambusowy flet shakuhachi. W miarę możliwości stara się poznać technikę gry na tych instrumentach oraz literaturę.

Projekt "Rozbudowa Filharmonii Śląskiej w Katowicach" współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu XI Kultura i Dziedzictwo Kulturowe, Działania 11.2 -Rozwój oraz poprawa stanu infrastruktury kultury o znaczeniu ponadregionalnym Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.

NEWSLETTER

Chcesz być powiadamiany o nowościach ?
Zamów newsletter: