F.A.M.A JUBILATKA OD MALUCHA DO SENIORA



PL |  EN

UWERTURY, POLKI, ARIE I DUETY

Jak zapowiadaliśmy, lato nie przerywa filharmonicznego muzykowania. Może tylko nabiera ono bardziej wakacyjnego charakturu. W niedzielę 12 lipca zapraszamy na koncert nawiazujący do najlepszych tradycji promenadowego muzykowania Wiednia, Londynu czy najmodniejszych kurortów europejskich. Tytuł koncertu – Uwertury, polki, arie i duety – mówi wszystko o jego przebojowej zawartości, zbudowanej z utworów Johanna Straussa, Imre Kálmána, Carla Zellera, Ferenca Lehára, Georgesa Bizeta, Charlesa Gounoda i Roberta Stolza. Filharmoniczni symfonicy przedstawią je z artystami w tym repertuarze bardzo kompetentnymi.
Urodzony w Warszawie, Janusz Powolny uczył się gry na fortepianie w Konserwatorium Muzycznym w Bernie (Szwajcaria), a dyrygenturę studiował w Akademii Muzycznej w Warszawie (dyplom w klasie prof. R. Dudka) i w Hochschule für Musik w Monachium, a także w Wiedniu, w Mozarteum w Salzburgu, oraz w Ecole Normale de Musique w Paryżu (dyplom, jako stypendysta rządu francuskiego). Uczestniczył też w kursach mistrzowskich, m.in. z L. Bernsteina, S. Celibidache, V. Gergieva, P. Eötvösa. W 1995 r. został laureatem konkursu dyrygentów w Paryżu.
Był dyrygentem Filharmonii Łódzkiej, dyrektorem naczelnym i artystycznym Filharmonii Opolskiej i utworzonej przez siebie Opolskiej Orkiestry Kameralnej. Od 2000 jest dyrektorem Orkiestry Kameralnej Sinfonietta Polonia. Współpracował z niemal wszystkimi orkiestrami w Polsce (m.in. z Sinfonia Varsovia, NOSPR-em) oraz z wieloma zespołami w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Francji, Wielkiej Brytanii, Czechach, Włoszech, Kanadzie, Korei, Egipcie, Tunezji, Rosji, Hiszpanii, oraz na Litwie, Ukrainie, Słowacji i Węgrzech. Występował na licznych festiwalach w Polsce m.in. Warszawska Jesień, Wratislavia Cantans, Gaude Mater i za granicą. 1990-1992 był dyrektorem Festiwalu Światowe Dni Muzyki Warszawa’92, nominowanego do nagrody The Classical Music Award w kategorii „najlepszy festiwal roku 1992 na świecie”. Jest dyrektorem oddziału warszawskiego Impresariatu „Ars Vitae” i dyrektorem Agencji Artystycznej JP, w ramach której realizuje duże projekty z czołowymi orkiestrami i solistami polskimi, a także zagranicznymi (m.in. stała współpraca z Gwendolyn Bradley, Wadimem Brodskim i in.).
Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Katowicach (dyplom z wyróżnieniem), Agnieszka Bochenek-Osiecka już w trakcie studiów śpiewała partię Atalanty w operze Xerxes G.F. Händla, a także partię Fiordiligi w operze Cosi fan tutte W.A. Mozarta. Obecnie jest solistką Śląsko-Morawskiego Teatru Narodowego w Ostrawie (Czechy), gdzie występuje w rolach: Gildy w Rigoletcie i Violetty w Traviacie G. Verdiego, tytułową w Śnieżce N. Rimskiego-Korsakowa, Bareny w Jej pasierbicy (Jenůfa) L. Janáčka. Występuje również gościnnie w Teatrze Narodowym w Pradze (Rigoletto i Traviata). Z Teatrem z Ostrawy odbyła tournée po Włoszech, biorąc udział w przedstawieniach Rigoletta, w którym wystąpiła ponadto w Operze Narodowej w Sofii. W 2008 r. debiutowała partią Roksany w Królu Rogerze K. Szymanowskiego w Teatrze Narodowym Warszawie. Ostatnio w tej partii wystąpiła u boku Mariusza Kwietnia w Operze w Bilbao (Hiszpania). Jako solistka nagrała z Zespołem Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia 6 płyt CD. Współpracowała m. in. z E. Kirkby, B. Schlick, C. Or, K. Kałudowem.
Tenor Oskar Jasiński, absolwent PSM im. M. Karłowicza w Katowicach w klasie Piotra Rachockiego oraz AM im. K. Szymanowskiego w klasie Tadeusza Leśniczaka i Adama Szerszenia, w 2011 roku otrzymał nagrodę specjalną Związku Artystów Scen Polskich na IX Międzynarodowym Festiwalu Wokalnym Belcanto. Brał udział w wielu przedsięwzięciach scenicznych, m. in. w Operze żebraczej J. Gaya czy Don Pasqualu G. Donizettiego. Kreował partię księcia Edwina w Księżniczce czardasza I. Kálmána, Kamila de Rossillon
w Wesołej wdówce F. Lehara oraz Stefana w Strasznym dworze S. Moniuszki. Brał udział w nagraniu opery Dziecko i czary M. Ravela dla Polskiego Radia w Katowicach. Solista Gliwickiego Teatru Muzycznego. Współpracuje z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, Filharmonią Śląską i innymi orkiestrami filharmonicznymi.

  

12 lipca 2015, niedziela godz. 17.00
Sala koncertowa im. Karola Stryji
Uwertury, polki, arie i duety
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Śląskiej
Janusz Powolny – dyrygent
Agnieszka Bochenek-Osiecka – sopran
Oskar Jasiński – tenor
Program:
Johann Strauss – uwertura do operetki „Zemsta nietoperza”
Johann Strauss – aria Caramella „Zejdź do gondoli” z operetki „Noc w Wenecji”
Imre Kálmán – aria Sylwii z operetki „Księżniczka Czardasza”
Johann Strauss – walc Cesarski
Carl Zeller – Lat dwadzieścia miał mój dziad z operetki „Ptasznik z Tyrolu”
Ferenc Lehár – Giuditta
Imre Kálmán – duet Sylwii i Edwina z operetki „Ksieżniczka czardasza”
Johann Strauss – polka Elien a Magyar
Georges Bizet – uwertura do opery „Carmen”
Imre Kálmán – aria Bonniego z operetki „Księżniczka czardasza”
Charles Gounod – aria Julii Je veux vivre z opery „Romeo i Julia”
Johann Strauss – polka Tritsch-Tratsch
Robert Stolz – Brunetki, blondynki
Imre Kálmán – aria Maricy Gdy cygańska piosnka płacze z operetki „Hrabina Marica”
Johann Strauss – polka Ohne Sorgen
Imre Kálmán – duet Jedź do Varazdin z operetki „Hrabina Marica”
Johann Strauss – polka Auf der Jagd
 

Projekt "Rozbudowa Filharmonii Śląskiej w Katowicach" współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu XI Kultura i Dziedzictwo Kulturowe, Działania 11.2 -Rozwój oraz poprawa stanu infrastruktury kultury o znaczeniu ponadregionalnym Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.

NEWSLETTER

Chcesz być powiadamiany o nowościach ?
Zamów newsletter: